Alarmfase maar geen extra maatregelen
Het Nationaal Crisiscentrum is vanmorgen samengekomen en heeft beslist de alarmfase af te kondigen wegens hitte. Er worden wel nog geen hitte-maatregelen opgelegd voor het hele land maar de bevolking wordt opgeroepen tot veel drinken, inspanningen vermijden en zorgen voor ouderen en kinderen. Weinig verrassend dus. Ondertussen heeft het KMI dan weer code oranje afgekondigd voor de hitte in de komende dagen. 88873