Boekt boven op zomerpetanquetornooi in Lommel
Het was Boekt boven gisteren op het zomertornooi van Inter Lommel Petanque in petanquehal De Vresseling in Lommel. Door de hoge temperaturen werd beslist om het tornooi binnen af te werken, en daar was een waterijsje tussendoor een welgekomen afkoeler. In het totaal namen 18 doubletten deel aan het recreatieve tornooi. Een sportieve en gezellige petanquedag stond voorop maar uiteraard werd gespeeld om te winnen. Er werden vier speelrondes afgewerkt. Na elke ronde werden de winnaars gekoppeld aan andere winnaars en de verliezers aan andere verliezers. Dat zorgde voor evenwichtige wedstrijden en een spannende strijd voor de eindrangschikking.
Na vier rondes bleven Mario Verbeeck en Antoon Louis van PC Boekt als enige duo ongeslagen, goed voor de eerste prijs. De tweede plaats ging naar Wendy Van Mol en Bart Claes, ook al van PC Boekt. André Orye en Marco Sorentino van PC Opec vervolledigden het podium op de derde plaats. (foto’s Beeldig Nieuws uit Lommel)88898
