Enkele tientallen deelnemers aan Zomerfietstocht
Enkele tientallen moedigen trotseren deze namiddag de hitte om deel te nemen aan de Zomerfietstocht van de Fietsersbond. Die is omwille van het weer wat ingekort, maar met wat wind, drank vooraf en nog een tussentop – hydration break zoals het cliché ondertussen wil – moet het lukken. Doel van de Fietsersbond blijft uiteindelijk om de fiets als functioneel verplaatsingsmiddel te promoten. Dat werd ook verwoord bij de start door Paul Coolen van de Fietsersbond en schepen van Mobiliteit Annette Palmers. Voor het vertrek werd de schaduw aan het gemeentehuis opgezocht, daarna was er geen ontkomen meer aan: on the road, in the sun. (foto’s Tony Sempels)88940