Renewi beslist plots: Geen papierophaling
Ondanks dat meegedeeld was dat alle afvalophalingen vanochtend vroeger zouden beginnen, heeft het bedrijf Renewi gisteravond laat beslist om dat niet te doen. Daardoor wordt ook het papier en karton in Heusden-Zolder niet opgehaald. Limburg.net is daar ook niet over te spreken. Gisteravond om 21u26 heeft de hoofddirectie van Renewi laten weten dat ze niet zouden uitrijden door code rood. Op dat ogenblik hadden bijvoorbeeld in Heusden-Zolder alle inwoners al hun papier en karton buitengezet omwille van de vroege ophaling. Voor sommigen was dat een hele inspanning in de hitte, en vandaag moeten ze in een nog grotere hitte dat papier en karton weer binnenhalen. Limburg.net zegt ontgoocheld te zijn over de eenzijdige beslissing en excuseert zich over de laattijdige beslissing en mogelijke hinder. Er wordt later gecommuniceerd over een nieuwe ophaalronde.88910