Vanaf vandaag registratieplicht aan het zwembad
Vanaf vandaag geldt een registratieplicht aan het openluchtzwembad Terlaemen. Iedereen die het domein betreedt moet zich laten registreren met zijn of haar identiteitskaart. De burgemeester heeft daarover deze voormiddag een besluit afgekondigd. “Dit heeft op de eerste plaats te maken met de openbare veiligheid van iedereen. En dat zeker bij deze hitte. De maximale capaciteit van 1200 personen op het domein mag niet overschreden worden. Daarnaast willen we op de hoogte zijn wie aanwezig is voor het geval er zich problemen voordoen. We verwachten dat iedereen het reglement van het openluchtzwembad respecteert. Wie dat niet doet kan verwijderd worden”, aldus burgemeester Mario Borremans. In het besluit staat ook dat wie betrokken is bij agressie of intimidatie of herhaaldelijk het reglement overtreedt, de toegang tijdelijk kan ontzegd worden. Bezoekers en medewerkers hebben sinds de opening al enkele keren te maken gehad met groepjes jongeren die voor problemen zorgden. De politie zal geregeld patrouilleren in de buurt en onder meer zondag wordt security ingezet. De registratie kan in het begin voor een langere wachtrij zorgen, maar ’t is de bedoeling zo snel mogelijk op digitale registratie over te stappen. (foto Robrecht Froyman)88916