Verkeersingrepen gevraagd in Koolmijnlaan

Verkeersingrepen gevraagd in Koolmijnlaan

Arif Birinci (Vooruit) kaartte na het ongeval van enkele dagen geleden de verkeersonveiligheid in de Koolmijnlaan aan die volgens hem bijna dagelijks verergert. Dat heeft uiteraard te maken met roekeloos rijgedrag maar volgens hem zijn er ook structurele problemen, vooral in de buurt van de warenhuizen en het kruispunt dat daar ligt. Hij vroeg of de gemeente initiatieven gaat nemen, ondanks het feit dat het daar om een gewestweg gaat. Burgemeester Mario Borremans wees erop dat het recente ongeval een medische oorzaak had. Schepen van Mobiliteit Annette Palmers vulde aan dat veel ongevallen veroorzaakt worden door roekeloos rijgedrag. Maar deze week is er toevallig een overleg geweest met het Agentschap Wegen en Verkeer en er wordt bekeken welke ingrepen mogelijk zijn.  Palmers voegde er aan toe dat in heel de gemeente wordt gekeken naar maatregelen voor verkeersveiligheid, niet alleen snelheidscamera’s maar ook snelheidsremmers.88904